چگونه لوستر مناسب تهیه کنم؟!

ادمین اروند برق شنبه 18 تیر 1401 - 15:23
چگونه لوستر مناسب تهیه کنم؟!
برای خرید لوستر مناسب با محیط هال یا آشپزخانه یا اتاق خواب ها... باید چندتا سوال از خودمان بپرسیم که بتوانیم بهترین انتخاب رو داشته باشیم...

چه سبکی از لوستر یا آویز مدنظرمان هست؟

قبل از انتخاب نوع لوستر و درنظر گرفتن ابعاد و ... باید در نظر داشته باشیم سبک چیدمان اتاق خواب یا هال و پذیرایی ما سنتی هست یا مدرن؟ شایدهم تلفیقی از این دو سبک باشه. در هر صورت قبل از خرید نهایی این اصلی ترین موضوع برای تصمیم گیری راحت هست.

اندازه مناسب لوستر برای متراژ ما چقدره؟

برای فضایی با سقف کوچک قاعدتا لوستر بزرگ اصلا جلوه قشنگی ایجاد نمیکنه و برعکس ، یک سقف بزرگ قطعا به یک لوستر بزرگ و متناسب نیاز داره. از طرفی هم بخاطر شرایط کنونی که همه جا پر شده از شعار "لامپ اضافی خاموش" خرید لوستر با تعداد شعله های کم و خرید لامپ های پر نور"فوق کم مصرف" انتخاب هوشمندانه ای میتونه باشه.

معیار ساده برای محاسبه سایز مناسب لوستر:

طول و عرض اتاق را بر حسب فوت (برای تبدیل متر به فوت ، متر را در ۳.۳ ضرب کنید) با هم جمع کنید. این عدد قطر لوستر شما بر حسب اینچ خواهد بود. برای مثال لوستر مناسب برای یک اتاق ۴ *۳ به این صورت محاسبه می‌شود. (هر اینچ برابر ۲.۵۴ سانتی‌متر است). اینچ ۲۳.۱=۳.۳×(۳+۴) که معادل تقریبی ۶۰ سانتی‌متر است.

برای اتاق با ابعاد 3*3 و کوچکتر عرض لوستر باید 43 تا 50سانتی متر باشد و همچنین اتاق 4*4 عرض 60 تا 70 سانتی متر و اتاق 4.5*4.5 عرض 65 تا 82 سانتی متر.

همچنین جهت محاسبه ارتفاع مناسب کافی است ارتفاع اتاق رو یکبار تقسیم بر 4 و یکبار تقسیم بر 5 نمایید.

طیف رنگی مناسب لوستر چیست؟

از آنجا که لوستر جزو آن دسته از لوازم منزل نیست که مدام عوضش کرد نیست پس باید انتخاب رنگ به گونه ای باشد که اگر پرده ها،مبل ها،کوسن ها و... را عوض کردید لوسترتان با آن ها همخوانی داشته باشد.پس بهتر است در انتخاب طیف رنگی بیشتر از رنگ هایی استفاده کنید که راحت تر با محیط هماهنگ میشوند.

هدف از خرید لوستر چیست؟

آیا میخواهید محیطتان نور باران و روشن باشد؟ یا لوستر برای شما بیشتر جنبه تزئین دارد و نیازمند نور لایت هستید؟

اگر نور فضا برایتان اهمیت دارد حتما به تعداد شعله های لوستر موردنظرتون دقت داشته باشید و اگر زیبایی اولویت شماست حتما به ظرافت و آبکاری تمیز کار توجه کنید،همچنین میتونید از لامپ های تئینی در آن استفاده کنید.

انتخاب لامپ برای لوستر باید چگونه باشد؟

لامپ های انتخابی نباید شکل های عجیب و غریب داشته باشند،زیرا وقتی که بسوزند پیدا کردن نمونه آن ها دشوار است.

معمولا استفاده ترکیبی از نور آفتابی و مهتابی در یک لوستر نور یخی ( نچرال) رو ایجاد میکند که به روشن تر شدن فضا کمک میکند.همچنین میتونید از لامپ هایی که نور یخی هستند استفاده کنید.

در مطلب دیگری به استفاده انواع لوستر در محیط های متفاوت خانه می پردازیم....

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد