16 ایده جهت نور پردازی اتاق نشیمن

ادمین اروند برق دوشنبه 7 شهریور 1401 - 14:09
16 ایده جهت نور پردازی اتاق نشیمن
اگر در تاریکی نشسته اید، داشتن یک فضای زیبا با طراحی چه فایده ای دارد؟
تا حالا بهش فکر کردید؟

نور یکی از عناصر ضروری یک اتاق است می تواند بر ظاهر هر یک از لوازم داخل اتاق از فرش و کمد و رنگ دیواری گرفته تا تابلو ها و تزئینات منزل تاثیر بگذارد.به همین دلیل مهم است که نور پردازی رو به خوبی برنامه ریزی کنید و همه منابع نور مورد نیاز خود را در نظر بگیرید; چراغ های مطالعه و لوستر و چراغ های دیواری که مسئولیت روشنایی کل اتاق رو بر عهده دارند.

حالا اگر آماده اید که نور پردازی منزلتون رو یه مرحله ببرید بالا این ایده های ناب رو از دست ندید که مطمئنا فضای شما رو جذابتر میکند.

روی میکس نور تمرکز کنید

برای یک طراحی نور پردازی موفق باید منابع نوری خود را از سطوح مختلف بررسی کنید. وسایل رو طوری زیرنور بچینید که بنظر برسد که نور شما چند لایه و انعطاف پذیر است.

جفت نوری رو پیدا کند

لذت نور پردازی رو با استفاده از آویز های دوتایی و سه تایی چند برابر کنید. این آویزها رو میتوانید بالای میز ناهار خوری و کابینت ها یا کانتر نصب کرده و به محیط حس نظم و تقارن را القا کنید.

دیوارکوب های تزئینی و مجسمه ای شکل را امتحان کنید

چراغ های دیواری یا دیوارکوب ها راهی عالی برای افزایش زیبایی دیوارهای خالی یا نمای مبل یا آثار هنری محیط شماست. آنها همچنین برای محیط و فضاهای کوچک ایده آل هستند و به بزرگتر نشان دادن فضای کف یا میز کمک میکنند.

یک جفت دیوارکوب رنگارنگ یا مجسمه ای رو امتحان کنید که چشم هر بیننده ای رو جذب خودش میکنه و به فضا روشنایی خوبی میبخشه. برای داشتن ظاهری مینیمال به دنبال دیوارکوب های تک بروید.

نور پردازی مرکزی

چه به دنبال یک لوستر رومانتیک باشید یا یک آویز مدرن، یک چراغ روشنایی چشمگیر می تواند یک اتاق نشیمن را کامل کند. از این چراغ برای روشن کردن محل نشستن و ایجاد یک نقطه کانونی استفاده کنید. یک سوئیچ نصب کنید تا بتوانید جو را تغییر دهید و حال و هوا را عوض کنید.

یک پاپ رنگ اضافه کنید

اگر فضای شما هیچ جسم خیره کننده و جذابی ندارد از یک لامپ رنگی استفاده کنید.

مکان رو هنری کن

به عملکرد بسنده نکنید. با انتخاب لامپی که بیشتر شبیه یک اثر هنری است تا منبع نور ، هم زیبایی و هم نور را دریافت کنید.

از منابع نوری سربار غافل نشوید

اگر اتاق شما بزرگ یا فاقد نور طبیعی است ممکنه یک لوستر یا آویز سقفی به تنهایی مناسب نباشد. میتوانید از چراغ ها و پنل های توکار و روکار استفاده نمایید.

شومینه را روشن نگهدارید

اگر شما آنقدر خوش شانس هستید که در اتاق نشیمن خود یک شومینه دارید،آن را درتاریکی رها نکنید! با نصب دیوارکوب یا یک جفت لامپ کوچک یا شمع به محیط شومینه،نقش معماری رو برجسته تر کنید.

انتخاب یک لامپ قابل دسترس

اگر روشنایی سقفی ندارید ، یک لامپ مانند انواع آباژور را در نظر بگیرید که روی فضا خمیده و متمرکز باشد؛ اینگونه چراغ ها را بدون نیاز به برقکار میتوانید نصب کنید

یک گوشه را روشن کنید

فقط یکی از گوشه های اتاق را روشن نگه دارید تا یک فضای دنج برای مطالعه و استراحت و ایجاد آرامش داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد